Szójatermék-körkép

Ha nem is tudunk róla, számos élelmiszerünkben adalékanyagként megtalálható a szója, a csokoládétól kezdve a különböző húskészítményekig (pl. parizer). Most mégsem ezeket, hanem kimondottam a szójatermékeket mutatjuk be:

null

Szójaolaj

Jó minőségű, egészséges étolaj vagy salátaolaj. Színe zöldessárga a benne található karotin és klorofill következtében. A zsírsavak közül a telítetlen – egészségünkre kedvezően ható – linolsavban és olajsavban gazdag.
null

Szójatej

Szójababból préselt, krémes állagú, tejszerű folyadék. Tejérzékenyek számára helyettesíti a tehéntejet. Natúr- vagy vanília-, csokoládé-, gyümölcsízben kapható, nem csak bioboltokban.
null

Tofu (szójasajt)

Szójatejből készült, erjesztett, lágy, sajtszerű alapanyag. Fűszerezve sültekhez, kebabhoz, édességekhez, ragukhoz használhatjuk.
null

Edamame

Zöld szójabab, amelyet még zölden szüretelnek, öt percig főzik, majd sózva, kifejtve sörkorcsolyaként vagy zöldségköretként rágcsálják.
null

Szójaliszt

A szójabab teljes kiőrlésű lisztje. Mivel sikér- és keményítőmentes, sűrítéshez nem használható. Tésztafélék készítéséhez 1:8 arányú búzalisztes keverékét használjuk.
null

Szójaszósz

Gombával beoltott majd erjesztett szójabab, tengeri sóval tartósítva. Alapvetően két formában kapható: a világosabb színű sósabb, asztali ízesítőként használható, míg a sötétebb, töményebb szósz inkább főzéshez ajánlott. Levesekhez, sültekhez, rizsételekhez, salátaöntethez kiváló. A Teriyakii, Kikkoman neveket keressük a bolti polcokon.
null

Miso (szójakrém, szójapaszta)

szójabab, só és gabona (rizs és árpa) keverékének erjesztett masszája. Minél tovább (akár több éven keresztül) tart a fermentáció, annál értékesebb a krém. A Japán konyha alaplevesének nélkülözhetetlen összetevője a miszó-paszta. Egyelőre csak bioboltokban  kapható.
null

Tempeh

Főtt szójababból készülő, nemes penészes érleléssel (fermentációval) előállított élelmiszer. Nagyon tápláló és rengeteg egészségtámogató tényezőt tartalmaz. A tempeh nagyon tápláló és rengeteg egészségtámogató tényezőt tartalmaz, mint az izoflavonoidok és szója szaponin. A nemes penészes érlelése során antibiotikumok keletkeznek, de a jótékony szója izoflavonoidok és szaponinok nagy része is ép marad. A tempeh egy teljes értékű fehérje forrás, ami tartalmazza az összes szükséges aminosavat. A tempeh megtartja a szójabab összes rostját, és az érlelése során plusz enzimeket nyer, amelyek jótékony hatással vannak az emésztésre.